Skip to content

Eerste indruk van schoolcampus concept bij Albert Heijn…

 

Steeds meer bedrijven begeven zich op de miljoenenmarkt van schoolartikelen. Een nieuwe speler op die markt is Albert Heijn. Het bedrijf kocht de Schoolcampus uit de failliete boedel van de V&D. Het oude succesnummer van de V&D keert terug in 170 AH-filialen.

Paulien was met verslaggever Harmen in de Albert Heijn op het Gelderlandplein in Amsterdam om met eigen ogen de herrijzing van ‘de Schoolcampus’ te zien. 

Het was een teleurstelling. Tijdelijke schappen, volgestouwd met spullen. Geen tafels waar de spullen mooi gepresenteerd zijn, maar ‘graaibakken’ zoals we die van de Action kennen.

Jongerenmarketing is serious business. Het is niet een kwestie van een bekend merk kopen en dan klaar. Je moet heel goed weten wat de doelgroep aanspreekt, waarom ze schoolspullen kopen, met wie, wat ze eraan uitgeven en waarom ze dat bij de Albert Heijn zouden doen. Je zult, zeker in de seizoensmarkt van schoolspullen, onderscheidend moeten zijn. Het lijkt alsof AH de strijd om de scholier niet serieus aangaat. Zonde van dit sterke merk!

Luister hier het interview dat Paulien had met BNR ->

‘EERSTE INDRUK VAN SCHOOLCAMPUS BIJ AH: GROTE DROEFENIS’