Skip to content

Jongeren kunnen uw merk maken of breken

Neem jongeren serieus

Er zijn in Nederland 4 miljoen jongeren in de leeftijd 9 tot 29 jaar. Dat is bijna 25% van de totale bevolking. Het is tijd om deze doelgroep serieuzer te gaan nemen. Want het zijn de klanten van de toekomst. Ze hebben andere verwachtingen en gaan heel anders om met organisaties, merken en werkgevers. Ze kunnen -door social media- uw organisatie maken of breken. Daarom verdienen jongeren echte aandacht. En dus de tijd om een goede strategie voor te ontwikkelen.

Waan van de dag

In de praktijk werkt het vaak anders. “Die e-mail moet nog even uit, ik moet die teksten nog aanpassen, oh ja die actie voor de lancering van ons nieuwe product moet nog afgestemd met collega X.” De hele dag zijn uw marketeers druk zijn met dit soort werkzaamheden. Ze rennen van actie naar actie. Door de waan van de dag komen ze dan niet toe aan het maken van een strategie voor de langere termijn. Is dat erg? Ja. En helemaal als u jongeren (9 tot 29 jaar) als doelgroep hebt.

Time out

Uit ervaring weten wij hoe lastig het is om alles even aan de kant te zetten en tijd vrij te maken voor het ontwikkelen van een strategie. Maar het zal toch moeten, want de tijd van ad hoc acties ontwikkelen zonder te weten wat het effect zal zijn, is echt voorbij. Daarom geven wij u de 5 stappen die uw marketeers moeten nemen om tot goede resultaten met jongeren te komen.

In 5 stappen naar een succesvolle lange termijn aanpak

 

STAPPENPLAN-MOVE

 

Stap 1 – Bepaal wat u met jongeren op langere termijn wilt bereiken en stel uw primaire (en eventueel secundaire) doelgroep vast.

Stap 2 – Analyseer de sterke en zwakken kanten van uw organisatie, bekijk relevante kansen en bedreigingen uit uw omgeving. Onderzoek de behoeften van uw primaire (en secundaire) doelgroep.

Stap 3 – Ontwikkel de marketingstrategie.

Stap 4 – Stel uw marktbewerkingsplan op.

Stap 5 – Ga aan de slag met de implementatie, monitor regelmatig en meet de resultaten.

Onafhankelijk en middelenvrij

Deze aanpak is geen rocket science, maar vraagt wel focus en aandacht. Heeft u hulp nodig bij deze stappen? Wij hebben meer dan 20 jaar marketing- en onderzoekservaring over de jongeren doelgroep gebundeld in Move. Move is de enige Jongerenmarketing Consultancy in Nederland voor organisaties die zich richten op de doelgroep 9 tot 29 jaar. Wij werken onafhankelijk en middelenvrij. Wij komen tot de kern van het probleem en vertalen dit naar een heldere strategie.

 

Leave a Comment

You can use these HTML tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>