Skip to content

Voorbeelden van bedrijven die jongeren begrijpen die je moet kennen

Wij zien steeds meer bedrijven en organisaties ontstaan waar we enthousiast van worden. Bedrijven die heel erg passen bij hoe jongere generaties in het leven staan. Bedrijven die in onze ogen klaar zijn voor de toekomst. Wat hebben deze bedrijven gemeen?

  1. Zij zijn pro-actief in hun service richting klanten i.p.v. reactief. Er zit een grens aan steeds snellere klantenservice bieden. Deze bedrijven proberen te voorkomen dat er überhaupt een klantenservice nodig is.
  2. Zij stellen de klant en zijn/haar behoeften centraal.
  3. Zij hebben eerst de markt bekeken en hun sterkte en zwakte gedefinieerd en zijn daarna pas in middelen of producten gaan denken.
  4. Zij zetten hun beste mensen op innovatie.
  5. Zij gebruiken technologie om data te verzamelen. Dit analyseren zij constant en zo leren ze hun klant steeds beter te leren kennen.
  6. Zij zijn zeer flexibel zodat ze snel kunnen inspelen op trends.
  7. Zij hebben begrepen dat internet zal verdwijnen en dat internet in dingen om ons heen gaat zitten. (Internet of things).
  8. Zij hebben begrepen dat klanten altijd goede service willen. Door digital zijn we in staat dat echt te realiseren.

Hieronder delen we graag drie voorbeelden die ons geïnspireerd hebben. Iedereen kent Uber, maar er is zoveel meer! De eerste twee hoorden we tijdens het ‘Business Goes Digital’, het jaarlijkse event georganiseerd door De Nyenrode Marketing Society.

Oscar Insurance focust op preventie. Zij willen dat hun klanten gezond zijn, worden en vooral blijven. Zij maken gebruik van technologie om de gezondheid van hun klanten te monitoren en advies te geven. In ruil ervoor krijgen de klanten korting als zij gezond leven. https://www.hioscar.com/

Een voorbeeld in de auto-motive bewijst dat een bedrijf niet perse een nieuw klein hip bedrijf hoeft te zijn om met innovatieve concepten te komen: BMW drive now. Middels deze app kun je overal ter wereld rijden in een BMW voor een klein bedrag per rit. In plaats van in een keer een auto voor 50K te verkopen, verhuren ze de auto aan heel veel mensen die af en toe een auto nodig hebben en in een mooie auto willen rijden.

Los van allerlei crowdfunding platformen ontstaan ook steeds meer initiatieven die faciliteren dat mensen elkaar geld uitlenen buiten financiële instellingen om. Peer-to-peer lenen kan bijvoorbeeld via Lendico. Zie https://www.lendico.com/

Het belangrijkste wat we van deze bedrijven kunnen leren is dat zij de moed hadden om hun business model te herzien. Zij hebben begrepen dat om succesvol te blijven bij alle generaties (dus zeker niet alleen de jongeren) een organisatie de werkwijze zo moet inrichten dat je elke relevante trend snel kan adopteren.

Afsluitend

We zijn als Move de afgelopen maanden bij allerlei bedrijven over de vloer geweest om te praten over hun successen en uitdagingen met de jongere generaties en hun jongerenmarketing. Deze ervaringen zullen wij de komende maanden met jullie delen.

 

Leave a Comment

You can use these HTML tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>